Social media marketingtips voor elk platform.

Zowel nieuwe als gevestigde merken gebruiken sociale media om hun volgers te vergroten, leads te genereren en de verkoop te verhogen. Het opbouwen van een merk met behulp van sociale media kan als een enorme onderneming aanvoelen met alle platforms die beschikbaar zijn. Maar het is gemakkelijker dan ooit om sociale media te gebruiken om in contact te komen met mensen en jouw merk organisch te laten groeien.

Of je nu net begint of al jaren actief bent op sociale mediaplatforms, er is altijd ruimte voor verbetering. Elk platform heeft verschillende toepassingen.

Op dezelfde manier waarop andere aspecten van je marketingplan voorbereidt, moet je een specifiek en opzettelijk social media marketing plan hebben voor elk platform dat je gebruikt. Elk social media marketing platform heeft nuances en best practices om betrokkenheid te genereren. Jouw merk hoeft misschien niet op elk platform aanwezig te zijn, maar om de berichten te targeten, moet je een strategie hebben die specifiek is voor het platform dat je gebruikt.

Zorg ervoor dat je vragen kunt beantwoorden als:

  1. Waarom gebruik ik dit platform?
  2. Wie bereikt er op dit platform?
  3. Welke berichttypen werken het beste op dit platform?
  4. Hoe zijn mijn berichten uniek voor dit platform?

Als je het moeilijk vindt om deze vragen te beantwoorden, is het misschien tijd om dieper te onderzoeken waarom u daar tijd in investeert. Door deze vragen te beantwoorden, kun je ook de strategie voor dat platform ontwikkelen. Als je net begint, geef dan prioriteit aan de kwaliteit van je inhoud boven het aantal posts en sites dat je gebruikt. Voor de meeste bedrijven, met name kleine bedrijven, leidt het proberen om een ​​nieuwe strategie aan te pakken op vijf verschillende sociale medianetwerken vaak tot middelmatig werk met weinig tot geen resultaten.

Wees consistent

Hoe consistent je post, moet specifiek zijn voor elke social media marketing platform die je gebruikt. Bij sommige platforms zoals Twitter en Instagram Stories moet je meerdere keren per dag actief zijn om het maximale uit je publiek te halen. Andere berichttypen, zoals reguliere Instagram-berichten en Facebook-updates, hebben niet zoveel urgentie en kunnen minder spaarzaam worden gebruikt. Kijk bij het bepalen van jouw poststrategie naar factoren zoals hoe het algoritme voor elk platform werkt en of de inhoud chronologisch of op basis van andere factoren is samengesteld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *